با توجه به شیوع ناگهانی و گسترده ویروس کرونا در ایران و آمار رو به تزاید مبتلایان و قربانیان ناشی از این ویروس و با وجود آماده باش و هشدارهای پیشگیرانه وزارت بهداشت و فرهنگ مناسب بهداشت عمومی در ایران، در همان روزهای نخست بعضی از افراد دغدغه مند و صاحب اندیشه، با نظرات و یادداشت های متواتر در شبکه های اجتماعی این گمان را مطرح کردند که احتمالاً مردم نجیب و مقاوم ایران از سوی دشمنان نظام اسلامی به ویژه رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی با پشتیبانی آمریکا و توسط عوامل مزدور گروهک تروریستی منافقین که کشتار17هزار ایرانی را در کارنامه ننگین خود دارند مورد حمله تروریستی قرار گرفته اند.

موارد یاد شده به همینجا ختم نشد و تحلیل های مختلف درباره علت شیوع گسترده این ویروس در چین و سپس ایران یعنی دو دشمن اصلی آمریکا در حوزه اقتصاد و ایدئولوژی، بیانگر جنگ تمام عیار بیولوژیک استکبار جهانی و ایادی آن علیه چین و ایران است که به درستی تکه های این پازل را تکمیل می کند.

فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی در همین رابطه می گوید: «شیوع کرونا، حمله بیوتروریستی علیه کشور ایران و چین است و اینکه کرونا عامل بیماری عادی نیست بلکه بیوتروریسمی است که در کشورهای ایران و چین توزیع شده است و نباید این موضوع را نادیده گرفت و لازم است مقابله با بیوتروریسم از حوزه پدافند غیرعامل خارج شود و به صورت جداگانه باشد.»

نقل قول هایی جدی که از سوی فعالان فضای مجازی و رسانه ای منطقه شکل گرفته بیانگر این است که استکبار جهانی در مقابله با دو کشور ایران به عنوان دشمن ایدئولوژیک و چین به عنوان دشمن اقتصادی به بن بست رسیده و چاره ای جز ایجاد یک حمله بیولوژیکی هدفمند و مرگبار به این کشور ها نداشته است و این موضوع به جهت ضربه زدن به رقیبان به قدری برایش دارای اهمیت است که حاضر است هزینه های تبعات بین المللی آن را نیز بپردازد.

نکته قابل درنگ اینجاست که برخی از کشورها در همسایگی چین در فقر زیستی، بهداشتی و... به سر می برند و مراودات بیشتری با چین دارند اما میزان شیوع کرونا در آنها بسیار پایین تر از ایران است.

یکی از مورادی که گمانه زنی ها درباره اینکه کرونا یک سلاح بیولوژیک است را به یقین نزدیک می کند مصاحبه "ویلبور راس"، وزیر بازرگانی آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز و اشاره وی به نقش ایالات متحده در شیوع این بیماری در چین است.

وی در همین رابطه می گوید:«شیوع کرونا در چین می‌تواند بازگشت مشاغل به ایالات متحده را تسهیل کند. امروزه چین که بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده کالا در جهان است با نوعی تحریم بین المللی مواجه شده و بسیاری از کشورهای جهان این کشور را قرنطینه کرده اند از قطع پرواز هایشان به چین گرفته تا متوقف کردن رفت و آمد ها و حتی جلوگیری از سفر گردشگرهای چینی و یا حتی متوقف کردن تردد کشتی های باری به چین شود. »

از سویی "ایگور نیکولین" یک دانشمند و زیست شناس روس با طرح این پرسش که چینی‌ها از هزاران سال حیوانات مختلف را می‌خورند، اما چرا طی ۲۰ سال گذشته بیماری‌هایی مانند ویروس کرونا در آن پدید آمده است و با اشاره به جنایت آمریکا در ایجاد آزمایشگاه‌هایی برای آزمایش‌های غیرمتعارف در خارج از این کشور تأکید کرد: «ویروس کرونا، سلاح بیولوژیک آمریکاست که از آن برای کنار زدن دشمنان خود از جمله چین و ایران استفاده می‌کند.»

قطعا گذر زمان بیش از پیش ماهیت روند رو به رشد این ویروس را در سطح جهان نمایان خواهد کرد. اما اکنون شواهد موجود نشانگر یک برنامه ریزی پیچیده و از پیش طراحی شده است که با کمک امپراتوری رسانه در افکار عمومی مردم جهان چنین تداعی ساخته که مبدأ این ویروس نحس از ایالت ووهان چین با منشاء حیوانی "خفاش و یا مورچه خوار" بوده است. سپس با طراحی سناریویی دیگر و اجرای آن توسط وابستگان خود و در راس آن منافقین مزدور نسبت به اشاعه کووید 19 در ایران با اولویت شهرهای مذهبی اقدام کرد.
اما این همه سناریو نبود بلکه پس از آن با بهره گیری از رسانه های ضد ایرانی و پوشش گسترده اشاعه ویروس کرونا در ایران و آمار سازی های دروغین، بی کفایت و ناکارآمد نشان دادن مسئولین ایران، و... سناریوی عملیات و جنگ روانی لجام گسیخته علیه مردم این کشور را کلید زده تا بتوانند لطمات سنگین و جبران ناپذیری به اقتصاد جمهوری اسلامی تحمیل کنند و از سوی دیگر هجمه های اعتقادی و تضاد اندیشه ای را به جامعه مذهبی و ارزشی ایران وارد تا در بلوای جنگ روانی ایجاد شده بتوانند اقدام های بیولوژیکی علیه بعضی از مقامات جمهوری اسلامی را عملی نمایند که مبتلا شدن و جان باختن بعضی از مسئولین بلند پایه جمهوری اسلامی در دو هفته اخیر می تواند مصداق بارز این موضوع باشد.

فرض اگر این گمانه زنی ها نزدیک به صحت و صحیح باشد یک عامل ترور بیولوژیک مزدور گروهک نفاق با یک اسپری و دستمال آلوده می تواند اماکن عمومی یک شهر را به سهولت آلوده نماید و باعث انتشار و شیوع سریع ویروس در جای‌جای کشور شود و یا با آلوده کردن مسئولین دولتی و غیر دولتی شاخص به بخشی از اهداف شوم از پیش طراحی شده خود دست یابد.


البته ایران اسلامی همیشه ثابت کرده در برابر هجمه سهمگین دشمنان همیشه سرفراز و پیروز است و قطعاً با تلاش و همت شبانه روزی مدافعان سلامت و همراهی مردم فهیم ایران، این ویروس نحس در ایران زمین ریشه کن و دشمن در سناریوی خود ناکام می شود. یکی از نشانه های شکست دشمن در چند روز اخیر نمایان شده و مصداق آن خارج شدن سرنخ این اقدام مذبوحانه از دست دشمنان این مرز و بوم و اشاعه ویروس در نقاط مختلف جهان و کشورهای متخاصم است که باعث شده استکبار جهانی و همپیاله هایش در سر درگمی کشنده فرو روند.

بیوتروریست شاید در خصوص ترور شخصیت ها و مقامات کشور حریف جواب‌ دهد ولی امروز در عصر ارتباطات قرار داریم که از جهان به عنوان دهکده جهانی یاد می شود و درصدی باد مخالف می تواند جبهه نبرد را تغییر دهد همان اوضاع ناخوشایندی که با اشاعه ویروس در ممالک غرب به ویژه آمریکا در حال وقوع است. "و مکروا و مکروالله والله خیر الماکرین". لیکن ما باید هوشیاری و آمادگی خود را دوچندان نماییم زیرا این احتمال وجود دارد که دشمنان در جنگ بیوتروریستی و رسانه ای جبهه دیگری علیه ایران اسلامی باز نمایند.

باتوجه به اهمیت موضوع می طلبد نهادهای امنیتی، سیاسی و به ویژه قضایی مداقه بیشتری نسبت به منشاء اصلی انتشار گسترده کووید19 در ایران داشته و با تشکیل ستاد پدافند غیرعامل نسبت به بررسی همه جانبه منشأ انتشار این ویروس منحوس اقدام نمایند. قطعأ در صورتی که اشاعه این ویروس با اهداف بیولوژیکی طرح ریزی شده باشد نوع و شیوه مواجهه و مقابله با آن تغییر می کند. در گام بعدی در صورت وجود مستندات متقن جمهوری اسلامی ایران با تشکیل جبهه واحد از ممالک آسیب دیده و کشور هایی که درانتشار فراگیر ویروس دست داشته اند و باعث اشاعه آن به سایر نقاط جهان شده اند به مجامع بین المللی شکایت و مسببین موضوع به عنوان جنایتکارجنگی و اقدام علیه بشریت و سلامت مردم دنیا، در دادگاه‌های بین المللی محاکمه شوند.