نیجریه شیخ زکزاکی امام خمینی

رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه ساله در سالروز عروج معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) نکاتی را در رابطه با خط فکری انقلاب اسلامی مطرح می کنند که از جمله مهمترین سخنرانی های ایشان در طول سال است.

شاید یکی از مهمترین نکات سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بر این نکته بود که حضرت امام میراث فرهنگی نیست:

“بزرگ‌ترین درسی که امام بزرگوار به ما داد، درس روحیّه و ذهن و عمل انقلابی است؛ این را باید فراموش نکنیم. امام میراث فرهنگی نیست؛ بعضی به امام به چشم میراث فرهنگی نگاه میکنند. امام زنده است؛ امام، امام ما است؛ امام، پیشوای ما است؛ امام، در مقابل ما است. بله، جسم امام نیست، امّا سخن امام و راه امام و فکر امام و نفَس امام زنده است؛ با این چشم به امام نگاه کنید و از او بیاموزید.”

امروز در حالی که عده ای در داخل کشور در حال خون به جگر کردن امام امت هستند، کیلومتر ها دور تر از مرزههای جمهوری اسلامی پیروان شیخ زکزاکی در نیجریه طبق روال هرساله و بر اساس تعالیم شیخ با وجود فشارهای امنیتی در شهرهای مختلف نیجریه اقدام به توزیع بسته های غذایی میان فقرا به نیابت از امام خمینی کردند.

امثال شیخ زکزاکی سیاه و سیدحسن نصرالله عرب, چه ساده و بی آلایش رنگ و بوی خمینی را دارند و  زبان و سخن شان چه ساده قابل فهم و تداعی  گر زبان و سخن خمینی است.

امروز برخی در داخل کشور به دنبال تحریف امام (ره) و خط فکری انقلاب هستند و به دنبال تبدیل شخصیت معمار کبیر انقلاب به میراث فرهنگی هستند، چرا که امام مرده را به راحتی می توان تفسیر و تحریف کرد، اما سخنان گوهر بار رهبر انقلاب همچون آبی بر آتش تمامی نقشه های آنها را خنثی کرد.

تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر زنده بودن امام (ره) بیانگر این موضوع مهم است که با وجود گذشت بیش از ۳۸ سال از عمر انقلاب، همچنان باید بر مدار خط فکری و اندیشه های امام راحل حرکت کرد و ذره ای از این صراط مستقیم انقلاب خارج نشد.

در حقیقت با توجه به سخنان رهبر انقلاب آرمانها و افکار امام اصول و پایه های انقلاب است که خروج از مدار آنها و یا تحریف آنها قطعا موجبات انحراف انقلاب را فراهم می سازد.

اما دقیقا در زمان و روزی که رهبر انقلاب اسلامی بر زنده بودن حضرت امام (ره) تاکید می کنند، جنبش اسلامی نیجریه نیز پیامی توییتری از شیخ زکزکی منتشر کرد که در متن پیام آمده است: شما نمی‌توانید امام خمینی را یک رهبر سابق یا قدیمی بنامید. او هنوز هم رهبر است.

انتشار گسترده عکس مسلمانان نیجریه با لباسهایی منقش به تصویر بنیانگذار کبیر انقلاب بیانگر این است که امروز امام (ره) دیگر متعلق به مردم ایران و انقلاب اسلامی ایران نیست بلکه اندیشه امام خمینی (ره) سرلوحه آزادگان و آزادی خواهان جهان است و پاپرهنگان مستضعفانی در خارج از مرزهای کشورما هستند که بر خلاف بعضی از خواص بی بصیرت و منحرف داخلی آرمانهای پیر جماران را زنده نگه دارند.

در پایان اگر ما در داخل کشور به دنبال ارایه تفسیرهای مختلف از امام (ره) هستیم اما انقلاب امام صادر شده است و در خارج به دنبال عمل به امام زلال هستند.