بورس تهران

افت شاخص بورس تهران پس از عملیات تروریستی در پایتخت بیانگر این است که نه تنها امنیت کشور به مذاکره گره نخورده بلکه علاوه بر جان، مال و نانمان را مدیون مدافعان حرم هستیم.

به دنبال حمله افرادی مسلحی که ساعتی پیش با ورود به حرم امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی، با تیراندازی چند تن را مجروح کردند، بورس به این حملات واکنش نشان داد و پس از انتشار اخبار مربوط به این حملات شاخص کل بورس ۲۸۳.۷۰۰۰ واحد افت کرد و به ۸۰۰۰۹.۸ واحد رسید. 

اما این سقوط پس از یک نا امنی نیم روزه بیانگر چه موضوع مهمی است؟

در روزهای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ عده ای با زیر سوال بردن اقدامات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تلاش این قوای نظامی تلاش کردند که بگویند امنیت کشور به موشک و شهرهای موشکی گره خورده نیست.

در ۴ سال گذشته بیش از هر زمان دیگری امنیت کشور به مذاکرات گره زده شد، در صورتی که عملیات های گسترده تروریستی در چند ماه گذشته در کشورهایی مانند انگلستان، فرانسه، ترکیه و … بیانگر این است که غربی هایی که در حفظ امنیت و جان مردم کشور خود عاجز هستند هرگز نمی توانند با مذاکره برای مردم ایران امنیت ایجاد کنند.

امروز حضور پایگاه های نظامی ایالات متحده در تمامی کشورهای همسایه ایران و نا امنی در بیشتر کشورهای منطقه بیانگر این است که امنیت کشور ما به دفاع از خارج از مرزها و عملکرد مطلوب نیروهای نظامی و پشتوانه قدرتمند به دلیل دارا بودن سلاح های نظامی پیشرفته و کلاس اول جهان گره خورده است.

اهل تعقل به خوبی می دانند که دشمن پس از رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس به سختی راضی به جنگ نظامی تمام عیار و یا رو در رو با ایران خواهد شد، چرا که نه تنها از قدرت نظامی جمهوری اسلامی آگاه است، به خوبی می داند که نیروهای شهادت طلب ایران نه تنها از مرگ نمی هراسند بلکه به سوی شهادت می شتابند.

اکنون سکوت آنهایی که در طول ماه های گذشته رشادتهای سربازان اسلام و مدافعان حرم را در سوریه و عراق زیر سوال بردند جای تعجب ندارد، اما امروز اثبات شد که نه تنها جان، بلکه مال و نان خود را مدیون مدافعان حرم هستیم و آنهایی که در سال ۸۸ شعار نه غزه نه لبان جانم فدای ایران سر می دادند حالا برای حل مشکلات امنیتی کشور دست به دامن سپاهی شدند که همواره حافظ منافع انقلاب بوده و با وجود تمام توهین ها و تحقیر ها و موج سواری های انتخاباتی بازهم جان فشانانه پای آرمانهای نظام ایستاده است.