اکنون پس از صدور بیانیه مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و 5+1 بسیاری منتظر برای یافتن فرصتی جهت حضور در خیابانها و جشن و پایکوبی هستند.

اما چطور می توان برای چیزی که هنوز مشخص نشده شادمانی نمود و به شیوه ای عمل کرد که گویا تنها مشکل این کشور تحریم ها بوده و دیگر هیچ مشکلی در این مملکت وجود ندارد.

دشمنان ما هموراه ثابت کرده اند که زیر دستکش مخملین دست چودنی دارند و همیشه در دقایق پایانی تلاش می کنند ورق را به نفع خودشان برگردانند و تاریخ خود به خوبی گواه این مساله است.

به نظر می رسد  برای اینکه ببینیم آیا در این مذاکرات پیروز شده ایم و یا شکست خورده ایم نیاز  است چند روز ،چند ماه و یا شاید هم چند سالی صبر کنیم ،اینبار زمان این فرا رسیده که ما دشمنان را مورد آزمایش قرار دهیم و آنها را راستی آزمایی نماییم و ببینیم که آیا آنها واقعا به تعهدات خود عمل می کنند یا خیر؟

متن بیانیه مشترک گرچه امیدوار کنند است ،اما نکاتی بسیار گنگ و مبهم در آن وجود دارد که شاید بازهم بیانگر این باشد که دشمنان نظام اسلامی خود را لابلای این کلمات پنهان کرده و می خواهند در یک فرصت مناسب از آنها علیه ما استفاده نمایند.

بازی نفت و تراکتورسازی در چارچوب رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران در روز پایانی فصل گذشته در خاطرتان هست؟

بازیکنان ،کادر فنی و هوادران تراکتور سازی پس از پایان بازی فکر می کردند که قهرمان شده اند و تا چند ساعت پس از پایان دیدار به شادی و پایکوبی پرداختند ،اما در نهایت چه شد؟ یک تیم اصفهانی در کیلومترها دور تر به مقام قهرمانی رسید.

بازیکنان ،کادر فنی و هوادران تراکتور سازی اظهار کردند: قطعی دکل مخابراتی و نبود اینترنت باعث عدم اطلاع ما از بازی تیم سپاهان شد و در نتیجه ما به تساوی رضایت دادیم و در نهایت قهرمان نشدیم.

حال باید پرسید: در شرایطی که هنوز مردم از جزییات توافقات صورت گرفته و حرفهای یواشکی تیم مذاکره کننده هسته ای با 5+1 با خبر نیستند و کسی نمی داند چه آینده ای در انتظار ماست چگونه می توانیم برای جشن و پایکوبی برنامه ریزی کنیم ؟

آیا ممکن نیست در حالی که ما سرمست از پیروزی هستیم 5+1 و تیم مذاکره کننده غربی به ریش ما بخنند که اینها با وجود دادن امتیازات فراوان در حال شادی هستند؟

بازی دو تیم نفت و تراکتور سازی در روز پایانی رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران در فصل گذشته درس خوبی برای این روزهای ماست ،امیدوارم اینگونه شادی ها از جنس شادی بازیکنان ،کادر فنی و هواداران تراکتور سازی نباشد.




انرژی هسته ای ، نفت ، تراکتور سازی