در شرایطی که در دولت تدبیر و امید، انتقاد مساوی با حذف خبرنگار از تمامی برنامه های خبری مرتبط با دولت بود؛ اسنادی در رابطه با تخلف آشکار یک مقام دولتی مبنی بر استخدام همسرش در یکی از ادارات کل به دستم رسید. دوراهی سختی پیش روی من بود. یا باید سکوت می کردم و بدون حاشیه به کار خودم ادامه می دادم و یا باید واقعیت را به مردم می گفتم و تمامی هزینه ها را به جان می خریدم.

دل را به دریا زدم. اول خدا و سپس حقوق ضایع شده ملت را در نظر گرفتم. خبر را بدون اینکه از کسی اسمی برده شود منتشر کردم. اما تیر از چله کمان رها شده بود و اهمیت خبر به قدری زیاد بود که شخص مورد نظر صبح در زمان رصد رسانه ها متوجه می شود که چندین رسانه مختلف و پر بازدید این خبر را پوشش داده اند.

این افشاگری هزینه های سنگینی برای من داشت. مقام دولتی مورد نظر ده ها بار با فرمانده سپاه وقت تماس تلفنی گرفت و گفت: «به‌خدا من جانباز و جنگ دیده هستم به این بسیجی بگویید که خبر را از روی وبسایت خودش حذف کند.» خوشبختانه و یا شوربختانه فرمانده سپاه زیر بار این فشار نرفت و حاضر به تمکین نشد. اما ماجرا به همین جا ختم نشد. از آن به بعد اسم من در لیست سیاه دولتی ها قرار گرفت و دیگر به جلسات و برنامه های خبری دعوت نمی شدم.

مسئول مورد نظر هرجایی که من را می دید با دست به دیگر همکاران نشان می داد و می گفت: «اون خبرنگار رو می بینی که ریش داره؟ همون منو بدبخت کرده» آنقدر این موضوع برایش سنگین و غیر قابل هضم بود که حتی در جلسات با سایر مسئولین شهرستان نیز حرف من و خبری که درباره او منتشر کردم را مطرح می کرد. اما در نهایت این دست پا زدن ها، شام و نهار دادن ها به مسئولین استانی و کشور راه به جایی نبرد و با ورود مقامات وزارت کشور آن مسئول برکنار شد و تا یک سال هیچ پستی در هیچ بخش دولتی نداشت.

هرچند که آن مسئول مدتی پس از انتشار آن خبر برکنار شد؛ اما هزینه های آن افشاگری را تا آخرین روزهای عمر دولت تدبیر و امید با قرار گرفتن در لیست سیاه دولتی ها پرداخت کردم و با وجود تغییرات چندباره مسئولین شهرستان، همچنان محدودیت ها برای من وجود داشت. زیرا مسئولان جدید هم می ترسیدند که به سرنوشت نفر قبل از خود دچار شوند.

از آنجا که یکی از مهمترین شعار های "دولت مردمی ایران قوی" مبارزه با فساد اداری است؛ امید است که جناب آقای رئیسی در دولت جدید این رویکرد حذفی را نسبت به اصحاب رسانه تغییر دهند؛ تا خبرنگاران بتوانند آزادانه با فساد اداری و دولتی مبارزه کنند.



پ.ن: عکس خبر مربوط به همان مسئول در جریان بازدید از پروژه ای در بندرانزلی است که تصویر ایشان محو شده است.